Energi

Under 2013 har vi i BRF Glassbåten energideklarerat våra fastigheter.

Energideklarationen ger information om byggnaders energianvändning till ägare och köpare av en lägenhet, men också till allmänheten. Energianvändningen utgör ofta en viktig del av en byggnads driftskostnader. I den energideklaration som gjorts för BRF Glassbåten finns även en del lämpliga åtgärder att vidta i byggnaderna för att sänka energianvändningen.

För oss i BRF Glassbåten kan vi konstatera att våra byggnader har goda förutsättningar för att vi i föreningen skall kunna vara energieffektiva. Tyvärr kan vi konstatera att vi har haft alldeles för hög energianvändning fram till början av 2013. Under 2013 har vi därför börjat justera ett flertal parametrar i fastighetens värmesystem för att minska energianvändningen. Vår nya fastighetsförvaltare fortsätter detta arbetet och vi kan se positiva resultat av detta arbete. Justeringar och eventuella investeringar kommer att fortgå de kommande åren och vi avser att göra en ny energideklaration när vi ser att energikostnaderna minskat ordentligt.

En positiv aspekt med situationen är att det finns stora besparingsmöjligheter i föreningens ekonomi.

FörklaringDokument
Energideklaration 2013, Sickla Sjöväg 1Sickla sjöväg 1.pdf