Om föreningen

Föreningen bildades 2006 och husen blev inflyttningsfärdiga i årskiftet 2008-2009. Vi är en äkta förening med organisationsnummer 769615-7291.

Adress:
BRF Glassbåten
Sickla Sjöväg 13
131 33  NACKA

Fakturaadress till föreningen:

Brf Glassbåten
Ref 99-3003-000
FE 391
838 73 FRÖSÖN

Om du skickar digital faktura är adressen: faktura.stockholm@hsb.se

Antal lägenheter:

Vi har 67 lägenheter som upplåts med bostadsrätt, fördelade på 5 punkthus. Lägenhetsfördelning:
1 RoK: 1 st
2 RoK: 15 st
3 RoK: 23 st
4 RoK: 20 st
5 RoK: 7 st
6 RoK: 1 st

Gemensamma utrymmen:
Det finns en gemensam tvättstuga som kan bokas alla dagar, kostnadsfritt. Här finns två stora tvättmaskiner, torktumlare, torkskåp, mangel. Varje lägenhet är även fullt utrustad med tvättmaskin och torktumlare.

Utemiljö:
Föreningen har flera trevliga utegårdar. Det finns två mindre lekplatser med sandlådor och sittgrupper samt gräsytor för lek och umgänge. Föreningen ansvarar även för en sittbrygga i Sicklasjön.

Sophantering:
I båda de två soprummen finns fulla uppsättningar med kärl för källsortering av matavfall, kartong, tidningspapper, färgat- och ofärgat glas, metall, plast och vanliga hushållssopor.

Värme, vatten och el:
Fastigheterna värms med fjärrvärme. Kallt och varmt vatten ingår i avgiften. Varje lägenhet har egen elmätare.

TV och bredband:
Vi har Ownit som levererar bredband till oss – 1000 Mbps. Kostnaden för bredband ingår i avgiften. TV levereras också av Ownit sen 2016 och ingår även den i avgiften.

Parkering:
Föreningen har 28 garageplatser samt 32 parkeringsplatser utomhus. Styrelsen har hand om kölistan. Det går dessutom att parkera på Sickla sjöväg mot en kostnad av 10 kr/timme.